© https://www.ztm.waw.pl/
Масштабний інфраструктурний проєкт має змінити транспортну карту польської столиці. Мерія повідомила про перехід до наступної стадії робіт: геологічних досліджень і розробки детальних технічних рішень для кожної зі станцій. Лінія M4 стане першою повністю автономною у мережі Metro Warszawskie — потяги курсуватимуть без машиністів за технологією автоматизованого керування. Заплановано 23 станції загальною довжиною понад 26 кілометрів, що охоплять дев’ять районів Варшави. Будівництво розпочнеться з району Бялуенка, включно зі створенням нового транспортного переходу через Віслу. У міській владі зазначають, що реалізація M4 стане важливим етапом розвитку Варшави як сучасної європейської метрополії. Додаткові можливості для фінансування можуть забезпечити й дискусії щодо потенційного проведення Олімпійських ігор у Польщі, що відкрило б доступ до збільшених інвестицій у ключові інфраструктурні об’єкти.
Варшавське метро:
Кількість ліній: 2 (M1 та M2; M3 у розробці, M4 — у проєкті).
Перша лінія (M1): відкрита у 1995 році.
Друга лінія (M2): перша черга запущена у 2015 році.
Загальна кількість станцій: 39.
Добова кількість пасажирів: понад 700 тисяч у будні дні.
Річний пасажиропотік: понад 200 млн пасажирів.
Повністю автоматизовані лінії метро (без машиніста) діють у низці країн:
Франція — Париж (лінії 1, 4 та 14), Лілль.
Сінгапур — велика частина мережі MRT автономна.
Дубай — найбільша у світі автономна лінія метро.
Велика Британія — Docklands Light Railway у Лондоні.
Данія — метро Копенгагена.
Гонконг — кілька ліній MTR.
Канада — Ванкувер (SkyTrain).
Іспанія — Барселона (лінія 9).
Південна Корея — Сеул (лінія Ui).
Катар — Доха Metro.
Warsaw advances toward launching the fully autonomous M4 metro line
A major infrastructure project is set to reshape the transport landscape of the Polish capital. City authorities have announced the transition to the next phase of work: geological studies and the development of detailed technical solutions for each station. The M4 line will become the first fully autonomous line in the Metro Warszawskie network — trains will operate without drivers, using automated control technology. The project includes 23 stations spanning more than 26 kilometers and serving nine districts of Warsaw. Construction will begin in the Białołęka district and will include a new transport connection across the Vistula River. According to the city administration, the implementation of M4 will mark an important stage in Warsaw’s development as a modern European metropolis. Discussions regarding the potential hosting of the Olympic Games in Poland may also open opportunities for additional funding and increased investment in key infrastructure projects.
Warsaw Metro:
Number of lines: 2 (M1 and M2; M3 is under development, M4 is in the project phase).
First line (M1): opened in 1995.
Second line (M2): first section opened in 2015.
Total number of stations: 39.
Daily ridership: over 700,000 passengers on weekdays.
Annual ridership: over 200 million passengers.
Fully automated, driverless metro lines operate in several countries, including:
France — Paris (lines 1, 4, and 14), Lille.
Singapore — large parts of the MRT network are autonomous.
Dubai — the world’s largest autonomous metro line.
United Kingdom — Docklands Light Railway in London.
Denmark — Copenhagen Metro.
Hong Kong — several MTR lines.
Canada — Vancouver (SkyTrain).
Spain — Barcelona (line 9).
South Korea — Seoul (Ui Line).
Qatar — Doha Metro.
153