© https://www.instagram.com/ruslanbaginskiy_hats/
Цього літа український бренд Ruslan Baginskiy святкує своє 10-річчя масштабною подією у серці французької столиці. Відомий дизайнер головних уборів Руслан Багінський оформив одразу 12 вітрин легендарного універмагу Galeries Lafayette Haussmann у Парижі, відкрив там поп-ап простір і магазин свого бренду у форматі shop-in-shop. Проєкт став частиною офіційної програми кутюрного Тижня моди в Парижі, що ще раз підтверджує високий статус події не лише для самого бренду, а й для української моди загалом. На фасаді будівлі, яку щороку відвідують понад 27 мільйонів людей, з’явився яскравий банер Ruslan Baginskiy у синьо-жовтих кольорах площею 140 м². «Для мене і для команди це більше, ніж проєкт — це вшанування української культури: її сили, естетики, креативу та здатності надихати світ. Ми говоримо мовою культури, і кожна вітрина в центрі Парижа — це наш голос», — зазначив дизайнер. Інсталяцію можна побачити з 8 липня до 25 серпня.
Руслан Багінський розпочав кар’єру дизайнера капелюхів у 2011 році у Львові, а бренд під власним ім’ям заснував у 2015-му. Він швидко став впізнаваним завдяки сучасному переосмисленню класичних форм головних уборів, зокрема кепі, панами та федори, які він доповнює ручною вишивкою, символікою та деталями, натхненними українським народним костюмом. Серед клієнток бренду Ruslan Baginskiy — зірки світового масштабу: Мадонна, Белла та Джіджі Хадід, Розалія, Кайя Гербер, Бейонсе, а також топ-стилісти та редактори Vogue.
Ukrainian brand Ruslan Baginskiy designs 12 iconic windows of Galeries Lafayette in Paris
This summer, Ukrainian brand Ruslan Baginskiy celebrates its 10th anniversary with a landmark event in the heart of the French capital. Renowned headwear designer Ruslan Baginskiy has curated the design of 12 display windows at the legendary Galeries Lafayette Haussmann in Paris. Alongside this, the brand has launched a pop-up space and a shop-in-shop in the department store. The project is part of the official schedule of Paris Haute Couture Week, reaffirming the significance of the occasion not only for the brand but also for Ukrainian fashion on the global stage. The façade of the building, visited by over 27 million people annually, now features a striking 140 m² banner in bold blue and yellow, the national colors of Ukraine. For me and the team, this is more than just a project — it’s a tribute to Ukrainian culture: its strength, beauty, creativity, and power to inspire the world. We speak the language of culture, and each display window in central Paris is our voice, said Ruslan Baginskiy. The installation will be on view from July 8 to August 25.
Ruslan Baginskiy began his career designing hats in Lviv in 2011 and officially launched his eponymous brand in 2015. His signature style quickly gained recognition for its modern reinterpretation of classic headwear silhouettes, such as baker boy caps, panamas, and fedoras, infused with hand embroidery, symbolic motifs, and details inspired by traditional Ukrainian dress. His creations have attracted a global celebrity clientele, including Madonna, Bella and Gigi Hadid, Rosalía, Kaia Gerber, and Beyoncé, as well as top stylists and editors from Vogue and other leading fashion publications.
2383