© Facebook Ambasada Ukrainy w Rzeczypospolitej Polskiej
У Республіці Польща оприлюднено нову навчальну програму з української мови як другої іноземної, розраховану на учнів 7–8 класів загальноосвітніх шкіл. Це перший подібний документ, адаптований до польської освітньої системи та офіційно доступний для впровадження у школах. Автор програми — Павло Левчук, кандидат філологічних наук, доцент Інституту славістики Польської академії наук. Видання програми стало можливим завдяки підтримці Посольства України в Республіці Польща та меценатській участі Артура Баглюка — українського підприємця і керівника Представництва Польсько-Української економічної палати в Кракові. Документ розміщено у відкритому доступі та може безкоштовно використовуватись у навчальному процесі. Відповідно до польського законодавства, школи можуть впроваджувати викладання української мови як другої іноземної за таких умов:
– за ініціативи батьків (письмове звернення до адміністрації школи);
– за наявності кваліфікованого вчителя та сформованої групи учнів;
– за згодою керівництва школи та відповідного органу управління освітою.
У разі труднощів з поданням заявки або формуванням групи Посольство України в Польщі готове надати консультативну підтримку. За даними Управління у справах іноземців Польщі, станом на кінець лютого 2025 року в країні перебувало 1,55 мільйона громадян України. Українці становлять найбільшу національну громаду серед іноземців у Польщі — понад 78% від загальної кількості. Половину осіб, які перебувають під тимчасовим захистом, становлять діти. Запровадження викладання української мови у польських школах є не лише відповіддю на актуальні демографічні зміни, а й важливим кроком до інтеграції та збереження національної ідентичності української молоді в еміграції.
Poland Introduces Ukrainian as a Second Foreign Language for 7th–8th Grade Students
This marks the first program of its kind tailored to the Polish educational system and made available for implementation in schools. The curriculum was developed by Dr. Pavlo Levchuk, Associate Professor at the Institute of Slavic Studies of the Polish Academy of Sciences. Its publication was supported by the Embassy of Ukraine in the Republic of Poland, with patronage provided by Artur Bagliuk, a Ukrainian entrepreneur and Director of the Kraków Office of the Polish-Ukrainian Economic Chamber. The program is available free of charge and can be accessed online:
According to current Polish legislation, schools may introduce Ukrainian as a second foreign language under the following conditions:
– upon the initiative of parents (by submitting a written request to the school administration);
– if a qualified Ukrainian language teacher is available and a student group is formed;
– with the consent of the school principal and the relevant educational authority.
Should parents or schools encounter difficulties with the application process, the Embassy of Ukraine in Poland is ready to provide advisory support. According to the Office for Foreigners of Poland, as of the end of February 2025, approximately 1.55 million Ukrainian citizens were residing in the country. Ukrainians represent the largest foreign-born community in Poland, comprising over 78% of the total number of foreigners. Every second person registered under temporary protection is a child. The introduction of Ukrainian language instruction in Polish schools is not only a timely response to demographic shifts, but also a crucial step toward integration and the preservation of cultural identity among Ukrainian youth living abroad.
124