У Португалії повторно випустили у прокат фільм 1993 року

07.04.2025

Один із найкрасивіших фільмів у світі («Cahiers du Cinéma») - «Долина Авраама» (Vale Abraão) знову демонструють у португальських кінотеатрах.

Цей французько-грецько-португальський художній фільм  знято режисером Мануелем де Олівейрою 1993 року за однойменним романом Аґустіни Бесса Луїш.

Героїня фільму - Емма - живе зі своїм батьком і виховується в атмосфері великої поетичної чутливості. Вона стає вродливою і чуттєвою жінкою з непереборною пристрастю до романтичних вигадок, але зрештою так і не знаходить повного задоволення у стосунках із чоловіками, вийшовши заміж за лікаря, якого так і не покохала. Ведучи інтенсивне світське життя, Емма вступає у стосунки з трьома чоловіками, які перебувають у постійному пошуку пристрасті, розкоші та викликів, чия краса і провокаційний дух заслужили для неї епітет «Боварінья», сучасна португальська версія «Мадам Боварі» Гюстава Флобера. Зрештою, розчарувавшись у житті, Емма тоне в річці Дору в яскравий сонячний день, одягнувшись як на бал.  Залишається не з'ясованим, чи був це нещасний випадок, чи самогубство.

João Lopes: "Можна вважати, що «Долина Авраама» містить сліди формального маньєризму, який зумовить деякі з майбутніх фільмів Олівейри. Хай там як, фільм залишається одним із найбільш знакових у творчості Олівейри і в цьому сенсі може стати гарною відправною точкою для знайомства із зачаруванням і загадками, якими сповнені його оповідні пригоди протягом восьми десятиліть".

Сергій Кудрявцев: “... для Мануела ді Олівейри, який фактично є ровесником цієї самої Еми Пайви, що просто знемагає від нудьги та лицемірства португальського дрібнобуржуазного суспільства, набагато важливішою є особлива атмосфера місцевості в районі річки Дору, у так званій «долині Авраама», яка, здавалося б, не має жодного стосунку до старозавітного патріарха.

Старовинні особняки, культура практично зниклого укладу тутешнього життя, навколишня «небайдужа природа» - зовсім не звичайне тло, а немов головна дійова особа чергової життєвої драми про крах примарних надій та ілюзій. І з абсолютно неспішної течії цього начебто пересічного існування провінціалів раптом народжується ледь не біблійний смисл...”

Фільм демонструється у кінотеатрах з нагоди 10-ї річниці смерті режисера.

767
Оригінальна стаття: Diário de Notícias
Інші матеріали розділу Кіно:
Португальське кіно повертається на головну сцену світового кінематографа
363
Miguel Gomes’ Grand Tour marks the first Portuguese feature film in 18 years to be included in the main competition of the Cannes Film Festival.