© З відкритих джерел
У Лейпцигу вперше публічно прозвучали два органні твори, авторство яких нещодавно було підтверджено як роботи молодого Йоганна Себастьяна Баха. Йдеться про «Чакону ре мінор» (BWV 1178) та «Чакону соль мінор» (BWV 1179). Їх виконали 17 листопада у церкві Святого Фоми — саме там, де похований композитор. Представники Bach-Archiv Leipzig охарактеризували відкриття як «послання крізь століття». Видання Breitkopf & Härtel уже оприлюднило партитури, зробивши їх доступними для широкої аудиторії. Директор архіву Петер Вольни (Peter Wollny) звернув увагу на ці рукописи ще понад тридцять років тому, знайшовши їх у фондах Королівської бібліотеки Бельгії в Брюсселі. Втім підтвердити належність творів Баху вдалося лише тепер — після багаторічних стилістичних досліджень та зіставлення джерел. За словами Вольни, обидва твори були переписані приблизно у 1705 році учнем композитора, Саломоном Гюнтером Йоном. Сукупність почерку, стилістичних рис і контексту дозволила впевнено віднести «чакони» до раннього періоду творчості Баха. Підтвердження автентичності стало можливим у межах проєкту Саксонської академії наук, який уперше систематично оцифровує та каталогізує всі джерела, пов’язані з музичною родиною Бахів. Дослідники підкреслюють, що співпраця між лейпцигським архівом та Королівською бібліотекою Бельгії була ключовою для успіху роботи. Завдяки новим знахідкам репертуар Баха поповнюється ще двома композиціями, що проливають світло на ранній етап формування його музичного стилю.
Leipzig Unveils Two Previously Unknown Early Works by Johann Sebastian Bach
Two organ pieces recently confirmed as early compositions by a young Johann Sebastian Bach were presented to the public for the first time in Leipzig. The works, Chaconne in D minor (BWV 1178) and Chaconne in G minor (BWV 1179), were performed on 17 November at St. Thomas Church — the composer’s burial place. Representatives of the Bach-Archiv Leipzig described the discovery as “a message sent across the centuries.” The publisher Breitkopf & Härtel has already released the scores, making them available to a wider audience. Peter Wollny, director of the archive, first discovered the manuscripts over thirty years ago while working in the collections of the Royal Library of Belgium in Brussels. However, attributing the compositions to Bach became possible only now—after decades of stylistic research and comparison of historical sources. According to Wollny, both works were copied around 1705 by Bach’s pupil, Salomon Günther Jön. A combination of handwriting analysis, stylistic features, and historical context made it possible to confidently identify the pieces as belonging to Bach’s early creative period. The authentication was achieved within a project of the Saxon Academy of Sciences, which for the first time is systematically digitizing and cataloguing all available sources related to the Bach musical dynasty. Researchers emphasize that the collaboration between the Leipzig archive and the Royal Library of Belgium was essential to the project’s success. With these newly confirmed works, Bach’s repertoire gains two additional compositions that shed new light on the development of his early musical style.
62