© https://emerging-europe.com/analysis/tunnel-vision/
У 2025 році Фінляндія та Естонія підтвердили наміри розпочати будівництво залізничного тунелю вартістю близько 15 мільярдів доларів США через Фінську затоку (Gulf of Finland). Новий підземний транспортний коридор має з’єднати столиці Гельсінкі (Helsinki) та Таллінн (Tallinn), створивши єдину агломерацію та забезпечивши сучасне транспортне сполучення між Фінляндією та рештою Європи. Над реалізацією проєкту працюють дві сторони: урядова ініціатива FinEst Initiative та приватна компанія FinEst Bay Area Development, яку очолює фінський підприємець Петер Вестербака (Peter Vesterbacka).
Основні параметри проєкту:
-
довжина тунелю — близько 100 км
-
вартість робіт — приблизно 15 млрд євро
-
максимальна глибина — до 250 метрів під рівнем моря
-
розташування — території Гельсінкі (Фінляндія) та Таллінна (Естонія), з виходами на штучні острови
Будівництво передбачає застосування тунелепрохідних комплексів (TBM) та методу «свердління і підриву» (drill & blast). У планах також — створення підземних станцій біля аеропортів обох столиць і додаткових станцій на штучних островах, що сприятиме розвитку нових міських районів. Інженерно-геологічні дослідження для проєкту було проведено ще у 2019 році компанією 3G Services. Замовником виступила A-Insinöörit Civil Oy (AINS Group, Еспоо, Фінляндія). Очікується, що реалізація тунелю Гельсінкі–Таллінн стане знаковою подією для регіону, відкриє нові можливості економічного співробітництва та значно скоротить час подорожі між двома столицями, який зараз становить близько двох годин поромом. Щороку цей маршрут обслуговує понад 9 мільйонів пасажирів, і нове сполучення здатне суттєво збільшити цей показник.
Finland and Estonia prepare for the implementation of a large-scale infrastructure project — the Helsinki–Tallinn tunnel
In 2025, Finland and Estonia confirmed their intention to begin the construction of a railway tunnel worth about 15 billion US dollars under the Gulf of Finland. The new underground transport corridor is expected to connect the capitals Helsinki and Tallinn, creating a unified metropolitan area and ensuring modern transport connectivity between Finland and the rest of Europe. Two sides are working on the project: the government-led FinEst Initiative and the private company FinEst Bay Area Development, headed by Finnish entrepreneur Peter Vesterbacka.
Key project parameters:
-
Tunnel length — approximately 100 km
-
Project cost — around 15 billion euros
-
Maximum depth — up to 250 meters below sea level
-
Location — Helsinki (Finland) and Tallinn (Estonia), with access via artificial islands
Construction will involve tunnel boring machines (TBM) as well as the drill & blast method. Plans also include the creation of underground stations near the airports of both capitals and additional stations on artificial islands, which will stimulate the development of new urban areas. Engineering and geological studies for the project were carried out back in 2019 by 3G Services. The client was A-Insinöörit Civil Oy (AINS Group, Espoo, Finland). The Helsinki–Tallinn tunnel is expected to become a landmark project for the region, opening up new opportunities for economic cooperation and significantly reducing travel time between the two capitals, which currently takes about two hours by ferry. More than 9 million passengers use this route annually, and the new connection is expected to substantially increase this figure.
431